ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με απογοήτευση ακούσαμε τον κ.Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων να παραπέμπει στο μακρινό μέλλον τη μείωση των τιμών των διοδίων. Για να μειωθούν, δήλωσε στη Βουλή, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι δρόμοι. Κατά ποια λογική όμως οι οδηγοί πλήρωναν διόδια από το 2009 μέχρι το 2014 για οδικά έργα που είχαν σταματήσει, ενώ έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί το 2013; Κατά ποια λογική οι τιμές από το 2007 αυξάνονται συνεχώς , ενώ η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί κατά 40%; Κατά ποια λογική η τοπική κοινωνία θα πρέπει να μετρά θύματα για κακοφτιαγμένους διπλής κατεύθυνσης παραδρόμους;
Όταν το 2007 είχαν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις, το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο υπολογιζόταν σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Όμως το αντίτιμο αυτό ίσχυε για άλλες οικονομικές συνθήκες. Επίσης δεν είχε προβλεφθεί από τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά και δεν γίνεται έλεγχος από τους αρμοδίους φορείς, για τον τρόπο και το ποσοστό αύξησης ανά σταθμό διοδίων . Είναι λογικό η εταιρία να διαθέτει στατιστικά στοιχεία από την κίνηση των οχημάτων από κάθε σταθμό διοδίων , τον οποίο εκμεταλλεύεται. Γνωρίζει ότι στα διόδια Μοσχοχωρίου ενδεχομένως υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση σε σχέση με τους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων λόγω και της μετακίνησης από και προς Βόλο. Έτσι έχει επιβάλλει τις μεγαλύτερες αυξήσεις ποσοστιαία , καθιστώντας το αντίτιμο των διοδίων του Μοσχοχωρίου, το πιο ακριβό σε ολόκληρο το μήκος της ΠΑΘΕ. Αυτό όμως αναγκάζει τα φορτηγά να χρησιμοποιούν τους παράδρομους, αλλά και τους οδηγούς των νομών Μαγνησίας και Λάρισας να μην θέλουν να πληρώσουν το υπερβολικά αυξημένο τέλος διοδίων για μία διαδρομή ουσιαστικά γύρω στα 30 χλμ. Είναι γνωστό ότι για να αποφύγουν το υπερβολικό κόμιστρο των διοδίων του Μοσχοχωρίου, σχεδόν όλα τα φορτηγά, μικρά και μεγάλα, κινούνται εκατέρωθεν των δύο παράδρομων, που υπάρχουν στα διόδια Μοσχοχωρίου. Αυτοί έχουν μήκος περίπου 15 χλμ, όση είναι η απόσταση από το Κιλελέρ μέχρι τη Νίκαια. Οι συγκεκριμένοι παράδρομοι είχαν κατασκευαστεί πρόχειρα , όταν κατασκευαζόταν το τμήμα της Εθνικής οδού στα διόδια Μοσχοχωρίου. Εξυπηρετούσαν τους οδηγούς προκειμένου να συνεχίσουν τον δρόμο τους από και προς τη Λάρισα. Οι παράδρομοι αυτοί όμως εκτός του ότι είναι στενοί, είναι και διπλής κατεύθυνσης με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Επιπλέον δεν έχουν διαχωριστική λωρίδα , αλλά ούτε καν κατάλληλη σήμανση. Έτσι γίνονται αιτία πρόκλησης ατυχημάτων , με τελευταίο το θανατηφόρο δυστύχημα, που στοίχισε τις ζωές τριών νέων ανθρώπων. Αυτοί οι παράδρομοι δυστυχώς έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη κίνηση από την κίνηση που υπάρχει στην εθνική οδό. Είναι γεμάτοι με λακκούβες και εξογκώματα, διότι οι προδιαγραφές τους δεν αφορούν κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. Επιπλέον τα διερχόμενα φορτηγά καταλαμβάνοντας όλο το πλάτος του δρόμου της κατεύθυνσης τους, αλλά και μεγάλο ή μικρό μέρος τους πλάτους του αντίθετου ρεύματος κυκλοφορίας, δυσχεραίνουν ή και αποκλείουν την προσπέραση των οχημάτων, που κινούνται πίσω από αυτά , ή δυσχεραίνουν υπερβολικά την κίνηση των αντίθετα κινούμενων οχημάτων. Αυτό όμως συνεπάγεται μεγάλη ταλαιπωρία των οδηγών επιβατικών αυτοκινήτων. Η λύση που προτείνει ο κ. Υπουργός για μεγαλύτερη ασφάλεια ; Περισσότεροι πλευρικοί σταθμοί!
Οι αυξημένες τιμές των διοδίων Μοσχοχωρίου , κατά συνέπεια αλλά και οι κακοί παράδρομοι είναι οι αιτίες των δυστυχημάτων και των ατυχημάτων. Γι αυτό και ο Δικηγορικός Σύλλογος Βόλου ενώνει τη φωνή του με τις φωνές των φορέων της περιφέρειας, των νομών Μαγνησίας και Λάρισας και της Συντονιστικής Επιτροπής, αγώνα για την κατάργηση των διοδίων Μοσχοχωρίου με κατάθεση τροπολογίας στο άρθρο 25 του Ν.3605/2007. Θεωρούμε αυτονόητο ότι τα συγκεκριμένα διόδια πρέπει να καταργηθούν μέχρι τουλάχιστον να ολοκληρωθούν τα έργα και στην ΠΑΘΕ αλλά και στους παραδρόμους. Θεωρούμε παράλογο να πληρώνουμε διόδια και μάλιστα αυξημένα για οδικά έργα , που έμειναν στα χαρτιά. Και βέβαια θεωρούμε εμβαλωματική λύση τη μείωση της τιμής μόνο για τους πομποδέκτες. Πιστεύει η εταιρία ότι έτσι θα καταλαγιάσουν οι αντιδράσεις;
Ο Πρόεδρος Ο Γεν.Γραμματέας
Λάζαρος Δημ. Γαϊτάνης Βασίλειος Αθαν. Μπακαλιάνος